Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

5 cara mudah untuk mendapatkan jus kreatif anda akan

Menulis artikel tidak hanya bererti menulis pemikiran ke dalam perkataan, kemudian menaip dan menulis mereka. Anda perlu menarik minat pembaca anda dan mendapatkan mereka untuk membaca. Untuk menyampaikan mesej anda, anda perlu menarik perhatian pembaca, mempunyai cengkaman yang kukuh terhadap kepentingannya, dan membangkitkan rasa ingin tahu.

Bahan utama apabila membakar item adalah banyak kreativiti. Walaupun kreativiti mungkin perkara yang sudah tentu bagi ramai orang, beberapa hanya masuk ke dalam blok atau sesuatu dalam erti kata yang boleh mendorong seseorang gila. Ramai penulis telah secara literal mengoyakkan rambut mereka apabila mereka menyekat penulis, dan tidak seolah-olah untuk membiarkan mereka aliran jus kreatif.

Memasukkan perkataan ke dalam imej dalam kepala pembaca adalah seni. Persembahan yang jelas dan segar memerlukan bakat tertentu yang hanya boleh menawarkan kreativiti. Parables dan metafora membantu banyak, tetapi cara sesuatu artikel adalah perkataan yang saling dikatalogkan oleh perkataan, ayat mengikut ayat, dan kemudian perenggan oleh perenggan ke dalam artikel keseluruhan, membangunkan intipati artikel.

Jadi apa yang perlu anda lakukan jika tiada apa-apa jua yang terlintas di fikiran? Tiada cara yang pasti-kematian untuk mendapatkan idea yang sempurna, tetapi terdapat cara yang mudah untuk membuat aliran jus kreatif anda. Tiada siapa yang boleh menjamin anda bahawa anda mempunyai persekitaran yang sempurna, tetapi banyak kaedah boleh membantu anda mencapai keadaan ini fikiran. Berikut adalah lima cara mudah untuk melakukannya.

1) sentiasa Simpan buku harian atau diari bersama anda. Idea boleh dicetuskan oleh apa-apa yang anda dengar, lihat atau bau. Deria anda ialah radar anda untuk mencari idea yang hebat. Menulis mereka semua dalam diari dan menyimpan dengan anda untuk rujukan kemudian. Anda juga boleh menulis semua yang telah anda baca atau dengar. Idea seseorang boleh digunakan untuk membangunkan idea anda sendiri, dan ini bukan kecurian. Ingat bahawa idea dan kreativiti boleh datang dari mana-mana sahaja. Ia adalah pembangunan idea yang menjadikan ia unik.

2) berehat dan mengambil masa anda untuk menjelaskan perkara. Fikiran yang keliru tidak boleh mencipta ruang untuk idea-ide baru. Setiap orang perlu mempunyai kepala yang jelas jika anda mahu untuk mendapatkan kreativiti anda dan berjalan. Hapuskan sebarang halangan yang boleh menghalang kreativiti anda. Jika anda diganggu oleh sesuatu, anda tidak boleh memaksa fikiran anda untuk kekal fokus.

Cuba untuk berehat setiap kali anda boleh dan berfikir tentang pengalaman dan interaksi anda dengan orang lain. Pengalaman anda membentuk minda dan pendapat anda yang boleh dilihat dalam tulisan anda. Cuba untuk mencari diri anda dan mengetahui apa yang mencetuskan emosi anda. Ketahui apa yang memberi inspirasi kepada anda dan apa yang memberi anda. Anda boleh menggunakan emosi ini untuk meluahkan diri dan idea anda. Ini adalah bagaimana anda boleh berkembang secara kreatif.

3) cipta tempat kerja yang boleh memberi inspirasi kepada kreativiti anda. Kerja anda boleh menjadi cukup halangan jika anda tidak merasa gembira atau santai sebagai hasilnya. Kreativiti datang daripada berada dalam keadaan yang baik fikiran dan tempat kerja yang keliru yang menyebabkan gangguan tidak membantu meningkatkan aliran kreatif anda.

Mengelilingi tempat kerja anda dengan barangan yang akan membuatkan anda gembira dan santai. Anda boleh mencipta imej atau wangian, objek inspirasi atau apa-apa sahaja yang boleh meningkatkan kreativiti anda. Tempat kerja yang bersih dan teratur juga membebaskan anda daripada gangguan dan halangan yang tidak diingini. Dengan tempat kerja yang baik, anda boleh bekerja dalam kedamaian dan tidak pernah melihat masa yang telah berlalu.

4) Laraskan mood. Untuk menyesuaikan mood, anda hanya perlu pergi dengan saat atau membuat diri anda merasa apa yang bekerja fikiran anda terbaik. Apabila anda mengetahui apa yang membuatkan anda tandakan, anda boleh mencari jalan untuk membuat aliran jus kreatif anda. Tetapkan kadar dan kadar untuk mood anda dan segala sesuatu yang lain akan mengikuti.

Terdapat banyak cara untuk menyesuaikan mood. Ia diketahui bahawa sesetengah penulis menggunakan alkohol, SIP kecil wain, untuk memberi inspirasi kepada imaginasi. Sesetengah mahukan muzik mood, sementara yang lain mahu lampu persekitaran untuk mencipta mood.

5) mengambil cuti pendek dan hanya melakukan sesuatu selain gila. Apabila anda membiarkan diri anda pergi dan bersenang-senang, adrenalin dicipta yang membolehkan imaginasi anda berjalan liar. Mengambil pengembaraan atau kenaikan meraikan. Apa sahaja yang luar biasa dalam rutin harian anda, Brunft boleh mengambil daripada jadual anda. Dalam masa yang singkat, kreativiti anda akan mengambil kesempatan daripada pengalaman ini dan membuat imaginasi anda pergi ke kelajuan penuh.
loading...