Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Memilih produk yang betul

Apabila anda mula-mula memulakan perniagaan online anda, soalan pertama dan yang paling jelas anda akan bertanya diri anda sendiri... apa yang saya akan menjual? Mata untuk dipertimbangkan apabila membuat keputusan jawapan kepada soalan itu adalah:

· Adakah ia ringan dan mudah untuk kapal?
· Adakah ia baik digital yang dimuat turun (e-buku atau perisian)?
· Adakah ia mudah rosak atau rapuh?
· Adakah ia perlu dilihat dan diadakan (fabrik pereka, mungkin)
· Adakah terdapat permintaan yang mencukupi untuk menjadikan usaha anda menguntungkan?
· Adakah ia mempunyai sedikit persaingan daripada syarikat online yang besar (produk niche)?

Dua ciri terakhir adalah yang boleh menjadi sukar untuk PIN. Berikut adalah kaedah yang diterima umum untuk tiba pada idea bagaimana berat permintaan dan persaingan adalah untuk produk.

Jika anda mempunyai kepentingan khas dalam beberapa produk yang memenuhi kriteria di atas, besar, tetapi tidak mengehadkan siasatan anda hanya kepada item yang anda suka. Anda sedang mencari produk niche dengan permintaan yang agak baik (cukup untuk membuat ia menguntungkan), tetapi tanpa persaingan berat.

Salah satu cara untuk melihat apa permintaan adalah untuk produk yang anda berminat adalah untuk melihat enjin carian untuk melihat berapa kerap orang mencari produk yang anda sedang mempertimbangkan.

Hasil daripada semua penyelidikan ini perlu bahawa satu atau lebih produk akan dimuatkan ke dalam pasaran khusus-produk dengan beberapa permintaan, dan bekalan yang agak sedikit. Untuk hasil yang terbaik, fokus pada satu kategori produk ceruk, dan menawarkan pilihan yang luas. Dengan cara ini, anda boleh menjadi sumber dalam talian yang terbaik untuk kategori tertentu. Sebagai contoh, bukan menawarkan bekalan kraf umum, menawarkan pilihan yang paling meluas kit needlepoint. Strategi ini juga akan membolehkan anda untuk kedudukan yang lebih tinggi dalam enjin carian kerana anda boleh mengoptimumkan halaman anda untuk lebih sedikit, lebih khusus, kata kunci.

loading...