Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Adakah sekutu dalam permintaan?

Adakah terdapat permintaan untuk pemasar affiliate hari ini? Ya, ada permintaan yang besar. Salah satu cabaran yang dihadapi dalam industri Pemasaran affiliate adalah bahawa kadangkala kedengaran terlalu baik adalah benar: pengiklanan yang dijamin untuk bekerja atau ia percuma! Pendatang baru tertanya-tanya jika ia mungkin, dan mendakwa bahawa harga kos efektif pemasaran affiliate rendah Bar untuk pengiklanan dalam talian. Tetapi terdapat sebab yang baik bahawa pemasaran affiliate telah mengalami pertumbuhan yang stabil di seluruh up dan Downs pengiklanan dalam talian — ia berfungsi. Dan pemasaran affiliate telah berkembang menjadi sumber yang boleh dipercayai jualan untuk pelbagai pemasar.

Pemasaran affiliate telah berkembang dari tahun awal apabila beberapa disebut-sebut sebagai masa depan pengiklanan dalam talian, dan lain-lain mendakwa ia adalah kejatuhan Medium. Ia kini saluran canggih yang menjana mana-mana daripada lima hingga 25% daripada jualan dalam talian untuk banyak jenama terbesar di dunia.

Hampir semua pemasar multi-Channel utama mempunyai program affiliate beberapa jenis. Perkara yang penting untuk diingati adalah bahawa program affiliate kini datang dalam pelbagai bentuk dan saiz. Konsep program affiliate terbuka yang luas dengan bilangan gabungan yang tidak terhad dan tidak terkawal adalah satu perkara yang masa lalu. Hampir semua pemasar bersetuju bahawa gabungan menambah nilai kepada usaha pemasaran dalam talian, tetapi program ini harus disesuaikan untuk memenuhi objektif pemasar.

Pemasaran affiliate tidak membawa satu pengakhiran kepada yang lain, harga yang lebih tinggi pengiklanan media dalam talian.  Kejayaan pemasaran affiliate dalam menyampaikan kos jualan dengan berkesan melalui model Pay-for-prestasi merintis cara untuk bentuk pengiklanan berasaskan prestasi lain, seperti carian berasaskan KSP dan pengiklanan Portal, untuk mewujudkan penerimaan di kalangan Pemasar. Pemasaran affiliate telah berkembang, dengan sekutu dan pemasar menjadi lebih canggih dan program yang lebih bersepadu dengan lain-lain bentuk pemasaran dalam talian.

loading...