Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

6 tips panas untuk membaca artikel anda

Terdapat ramai orang yang takut menulis kertas atau artikel. Ramai hanya merasakan bahawa ia adalah kerja yang terlalu banyak dan bahawa segala-galanya dibazirkan apabila tiada siapa yang membaca. Bagi sesetengah orang, membaca artikel tampaknya bekerja, terutama apabila artikel itu membosankan dan sangat membosankan. Nah, artikel harus dibaca, itu adalah tujuan mereka untuk menyampaikan mesej dan maklumat anda. Jika ia tidak dibaca, ia adalah satu pembaziran masa dan usaha.

Walau bagaimanapun, artikel mesti ditulis untuk dibaca. Ia hanya kira-kira melakukannya dengan baik. Mewujudkan artikel yang baik tidak perlu meletihkan dan meletihkan. Terdapat hanya beberapa perkara yang perlu diingat dan beberapa arahan untuk diikuti. Sebaik sahaja anda telah mendapat Hang itu, menulis artikel boleh menjadi menyeronokkan serta menguntungkan untuk anda dan laman web anda.

Sudah tentu, menulis artikel mesti sesuatu yang anda tahu tentang. Oleh itu, jika anda memiliki laman web, anda mungkin biasa dengan topik dan topik tertentu. Jika anda menulis tentang hal itu, anda tidak akan mempunyai masa yang sukar kerana anda sudah tahu apa itu dan apa itu semua kira-kira. Ia hanya tentang membuat artikel anda kreatif dan menarik.

Untuk memastikan artikel anda dibaca dan dinikmati, di sini adalah enam tips panas untuk membaca artikel anda. Petua ini menjadikan artikel anda mudah dibaca dan menarik.

1) gunakan perenggan pendek. Jika perenggan itu sangat panjang, perkataan dalam kepala pembaca keliru jika dia hanya melihat. Ia boleh menjadi agak mengelirukan dan terlalu sukar untuk membaca. Pembaca hanya akan cepat mengabaikan perenggan dan beralih kepada artikel yang lebih mudah yang baik untuk menonton dan membaca. Perenggan boleh menjadi hukuman tunggal, kadangkala walaupun satu perkataan!

2) gunakan nombor atau peluru. Kerana setiap titik tertekan, nombor dan peluru dengan cepat boleh ingat dan mencernakan titik. Apabila setiap titik, tip, panduan, atau kaedah bermula dengan sfera atau titik, pembaca tahu bahawa di sini tips mula dan mendapat tertekan. Format peluru dan nombor anda dengan indenotasi supaya artikel anda tidak kelihatan seperti blok tunggal perenggan persegi. Tambah sedikit bakat dan pizzazz kepada bentuk item anda.

3) gunakan tajuk kecil untuk membahagikan perenggan anda pada halaman. Apabila anda melakukan ini, setiap titik dibahagikan kepada bahagian, tetapi mereka masih termasuk dalam artikel keseluruhan. Ia juga akan menjadi mudah bagi pembaca untuk mendapatkan dari satu titik kepada yang lain. Peralihan akan menjadi licin dan mudah. Anda tidak akan kehilangan perhatian pembaca anda, serta titik dan arah di mana artikel mata.

4) Tentukan tajuk atau tajuk yang menarik perhatian. Jika tajuk anda boleh membangkitkan rasa ingin tahu seseorang, anda sudah pun berada di tengah-tengah untuk mendapatkan orang untuk membaca artikel anda. Gunakan pernyataan dan soalan yang menggunakan kata kunci yang anda cari. Tentukan tajuk atau tajuk yang menerangkan kandungan artikel anda, tetapi juga harus pendek dan ringkas.

Gunakan tajuk seperti "tips bagaimana untuk membuat anda mahu lebih banyak" atau "bagaimana untuk pengsan dan berpaling merah". Anda juga boleh menggunakan tajuk yang orang boleh perintah, seperti "Jadikannya milik anda dalam enam cara mudah." Jenis ini tajuk rayuan kepada emosi seseorang dan membuat mereka berminat.

5) Pastikan mereka berminat dari mula hingga akhir. Dalam perenggan pertama anda, menggunakan situasi dunia sebenar yang boleh diambil alih oleh pembaca. Gunakan penerangan yang baik dan metafora untuk menjelaskan pandangan anda. Hanya tidak melakukannya terlalu kerap. Jika anda menambah metafors grafik dan yang lebih mudah untuk contoh anda, anda boleh bayangkan apa yang anda bicarakan. Jadikan pengalaman yang menyenangkan dan menyenangkan bagi mereka.

6) jika perlu, gunakan nombor dan bukan hanya biasa dan penyata. Menggunakan fakta dan angka tertentu boleh meningkatkan artikel anda kerana ia autoritatif. Tetapi tidak membuatnya terlalu formal, ia harus cahaya dan cahaya di dalamnya dan aliran. Seperti Teac yang mesra, dia berbual sedikit dengan pelajar yang tidak sabar-sabar.
loading...